Privacy, Klachten en Regels
WIJ 3.0 verkrijgt uit het contact met de vele cliënten veel persoonlijke informatie. We zijn ons zeer bewust ervan dat dit een erg zorgvuldige omgang vraagt. Via diverse diverse reglementen en protocollen zorgen we voor een goede omgang met de persoonlijke informatie van cliënten. Onze regelgeving en handelwijzen zijn volledig aangepast aan de regels van AVG .
Privacy
WIJ 3.0 hecht grote waarde aan de privacy van medewerkers en cliënten. Dit geldt zowel voor het bewaren, verstrekken en beveiligen van hun persoonsgegevens. In onze privacyverklaring staat hoe wij omgaan met de persoonsgegevens die WIJ 3.0 verwerkt.
Lees hier meer over ons Privacybeleid
Veilig e-mailen
WIJ 3.0 werkt met beveiligde e-mail om vertrouwelijke informatie te versturen. We werken hiervoor samen met ZIVVER. Hierdoor zijn we er van verzekerd dat gevoelige informatie met meest moderne beveiliging zal worden verstuurd.
Lees hier meer over veilig e-mailen met ZIVVER.
Omgaan met klachten
Daarnaast vinden we het belangrijk dat cliënten zonder al te veel omwegen een klacht moeten kunnen indienen als ze zich onheus bejegend voelen. We hebben daarom voor zowel medewerkers als cliënten de nodige zaken vastgelegd om klachten te voorkomen en anders te zorgen voor een goede afhandeling ervan. Als het gesprek aangaan met de persoon waarop de klacht betrekking heeft geen oplossing biedt, en bemiddeling door een begeleider of teamleider ook niet, dan kunnen cliënten contact opnemen met de Klachtencommissie via e-mail en daar de klacht voorleggen.
Veiligheid
Veiligheid is bij WIJ 3.0 een belangrijke voorwaarde voor ons werk; cliënten moeten zich veilig voelen om zich te uiten en zich te ontwikkelen. Medewerkers moeten zich veilig voelen om tot de juiste begeleiding te komen.
Locatieregels
Om het verblijf in de gebouwen en op de terreinen van WIJ 3.0 voor iedereen prettig en veilig te laten verlopen heeft WIJ 3.0 locatieregels opgesteld.
Medezeggenschap
Wil je als deelnemer bij WIJ 3.0 graag meedenken over wat er goed gaat en wat beter kan? Dat kan in de Centrale Medezeggenschapsraad (CMR). Deze raad komt op voor de gemeenschappelijke belangen van deelnemers op al onze locaties. Zo zorgen we samen voor een nog betere zorg en begeleiding.
Heb je vragen?
Voor vragen over privacy, klachten, veiligheid en locatieregels kun je contact opnemen met een medewerker van WIJ 3.0 of e-mailen naar info@wij30.nl.