Thuis actief

WIJ 3.0 biedt je verschillende activiteiten om de tijd thuis actief en zinvol door te brengen. Rechts hebben we een suggestie gedaan voor hoe je je dag kan indelen om de activiteit(en) zo goed mogelijk in te plannen.

Hulp nodig?

Als je hulp nodig hebt om de activiteit te doen, bel dan met je begeleider of de contactpersoon vanuit WIJ 3.0. Ben je op 30 maart nog niet door deze contactpersoon gebeld (en ook niet door je begeleider), laat het ons weten via 06-46 88 21 64 of via blijfmeedoen@wij30.nl. Vermeld je naam, adres en activiteit of locatie waar je normaal gesproken actief bent.

Mocht je niet beschikken over papier, potloden of andere middelen om mee te doen met de activiteiten. Laat het ons weten en we kijken of we je kunnen helpen. Meld het via je contactpersoon of begeleider of via 030-2926515 of blijfmeedoen@wij30.nl. Vermeld je naam, adres en activiteit of locatie waar je normaal gesproken actief bent.

O, en mocht je zelf een goed idee hebben voor en activiteit? Geef het door via blijfmeedoen@wij30.nl!

Klik hieronder op wat je leuk vindt

Creatief bezig zijn
Educatief
Ontspannend actief
Maken & Repareren
Bezig zijn met werk

Brochure met activiteiten

Het merendeel van de hierboven staande activiteiten zijn opgenomen in een brochure. Deze kan gedownload worden. Je kunt via email ook een exemplaar toegestuurd krijgen. Cliƫnten van WIJ 3.0 kunnen desgevraagd ook een exemplaar op papier thuis bezorgd krijgen.

Voor toezending via email: doe een verzoek bij info@wij30.nl

Voor toezending via papieren post: geef naam en adres door aan info@wij30.nl

Kom in beweging!

Wil je thuis meer bewegen? In de onderstaande video’s leer je op een simpele manier hoe dat kan. Sta op en doe mee.

Durf creatief te zijn

Kijk mee en doe mee om met wolvilt een dier te maken. Mis je materialen, meld het via blijfmeedoen@wij30.nl.

Hoe deel ik mijn dag in? Een suggestie

8:00 uur Opstaan, wassen, ontbijten
9:00 uur Buiten op het balkon of met jas aan je hoofd uit het raam: geniet van de frisse lucht. Doe enkele bewegingsoefeningen.
9:30 uur Kies een activiteit uit. Zie de lijst van mogelijkheden hieronder. Of ga door met de activiteit van gisteren. Ga in je eigen tempo met de activiteit aan de slag.
10:30 uur Neem een pauze. Zet thee of koffie.
11:00 uur Ga door met de activiteit of stap over naar een andere activiteit. Kies maar!
12:00 uur Ga (weer) even naar buiten. Als het kan, maak een kleine wandeling (een ommetje). Heb je iemand die je kan bellen? Doe dat nu.
12:30 uur Eet wat en luister naar muziek en/ of lees wat ter ontspanning
13:30 uur Kies een nieuwe activiteit. Zie hieronder of kijk op de activiteitenpagina van WIJ 3.0 voor nieuw toegevoegde activiteiten. Je kunt ook doorgaan met een van de activiteiten van vanochtend.
14:30 uur Neem een korte pauze en maak een kopje thee
15:00 uur Ga door met de activiteit. Of doe huishoudelijke klusjes. Kies elke dag een kast of plek in je huis om schoon te maken.
16:00 uur Zorg dat je weer even frisse lucht krijgt. Doe boodschappen.
16:30 uur Ontspan via internet, TV, een boek of tijdschrift, door muziek te luisteren of een andere hobby.
17:30 uur Ga bezig om het avondeten te maken.
23:00 uur Naar bed. Morgen weer bijtijds op om nieuwe activiteiten te gaan doen of verder te gaan met de activiteit van vandaag.

De gegeven tijdstippen kan je uiteraard wijzigen naar wat jou past.

Je eigen gezondheid

Advies voor mensen die ouder zijn, niet zo gezond zijn of een ziekte hebben:

  • Ga niet met de bus, tram, metro of trein, als dat kan.
  • Vrienden en familie mogen niet bij jou thuiskomen als ze klachten hebben
    (verkoudheid, hoesten, keelpijn, koorts)
  • Je mag zelf ook niet op bezoek gaan bij anderen als ze klachten hebben.

Klik op deze link als je wilt weten of je de huisarts moet bellen.
Bel 0800-1351 als je vragen hebt over klachten.
Ga niet zo maar naar je huisarts. Bel eerst met je huisarts.